[OT] Deathloop delayed to September

Necrokiller

Senior
Apr 16, 2009
9,807
2,838
129
You don't need to press twice to dodge. It's a single press that transitions the dodge to sprint provided you keep L3 held down.

Can't figure out everything without trying the game 🤣
I'm not facing the issue because I don't have to play on a controller 🤣

Besides, remapping to a new button still fixes it without changing the other mapping. GabeN ftw 🤣


Also, you accidentally forgot to mention
You accidentally forgot to mention the awful stick controls on PS5 while parsing through your favorite forum 🤣

flyinj said:
Do they ever mention how awful the view stick acceleration/sensitivity/responsiveness is on PS5?


I've often seen stutters when moving around and panning the view stick on top of it's generally terrible implementation.
Theecliff said:
my god i thought i was going crazy, i swear i could notice the aiming hitching every now again on the PS5 too! perhaps it’s related to the mouse input issue that Alex is describing in this video?
Wait for it...wait for it....YIKES 🤣
 

Necrokiller

Senior
Apr 16, 2009
9,807
2,838
129
Also, apparently the engine doesn't work well with fps locks at anything other than 30/60/120fps.

Yeah, will take some getting used to. Sadly, there's no button remap option in the game. Hopefully, they add this along with a 40fps RT mode on PS5 for those with 120Hz displays.


Or CerebralTiger can just press L3 instead for his hopes of playing the RT mode :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: CerebralTiger

Chandoo

Resi Evil 4 > Your fav game.
Jan 19, 2007
45,119
1,840
129
S.S Normandy
You don't need to press twice to dodge. It's a single press that transitions the dodge to sprint provided you keep L3 held down.

Can't figure out everything without trying the game 🤣



2060S internally runs at a lower frame rate compared to the PS5 in performance mode (naturally, because the PS5 performs between the 2060S and 2070S in quality mode, which is roughly on-par with its expected performance), so it'll either end up dipping below 60 in late-game taxing instances where the PS5 wouldn't or drop to a lower res than that of the PS5.

Also, you accidentally forgot to mention the stutter issue that often occurs in the PC version (happened twice for Alex in 40 hours of playtime, but more so for others) when a new area is loaded and persists across the level, and restarting the app is the only way to fix it 🤷‍♂️

From the PC performance thread on your favorite forum, Reset Era:








Wait for it...wait for it...yikes!! 🤣


Itne issues, is se acha banda wait hi kar le :D
 

Necrokiller

Senior
Apr 16, 2009
9,807
2,838
129
Chandoo pretending like he has other options :LOL:

Meanwhile, CerebralTiger is the only person battling the issues :ROFLMAO:
 

Chandoo

Resi Evil 4 > Your fav game.
Jan 19, 2007
45,119
1,840
129
S.S Normandy
Hot damn that was an uncharacteristically mean review .. it was like they're going out of their way to talk shit about the game.
 
General chit-chat
Help Users
We have disabled traderscore and are working on a fix. There was a bug with the plugin
  • Necrokiller Necrokiller:
    Who knows? Busy with GOW NG+ for now, and Steam Deck is releasing soon. 🤷‍♂️
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    But will Necrokiller wait for Dying Light 2 and Elden Ring to hit Game Pass? Or is it time to hit that preorder button 🤣
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    CerebralTiger said:
    Makes sense. The subscription is a tougher sell for a platform that has Dex Pass 🤣
    Or an easier sell for people who are used to paying for online :ROFLMAO:
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Well, now you know. Now if only graphics cards prices can settle, your decision for a Game Pass machine is easier now 🤷‍♂️ :ROFLMAO:
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Makes sense. The subscription is a tougher sell for a platform that has Dex Pass 🤣
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    CerebralTiger said:
    Isn't $15 for GPU? I thought there was a regular version of Game Pass available on Xbox as well 🤷‍♂️
    Xbox needs Ultimate for EA Play + Online play. PC doesn't 🤷‍♂️
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Introductory price implies that its time limited. $10 was always known 🤷‍♂️
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Isn't $15 for GPU? I thought there was a regular version of Game Pass available on Xbox as well 🤷‍♂️
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Meri introductory price to Alienware ne cover ki thi 🤷‍♂️
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    "Introductory" price bhi tou thi 🤣
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Meanwhile, the same value on Xbox is $15 🤷‍♂️
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    It was always $10 lol
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Costs $10 a month after the raise 🤷‍♂️:LOL:
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    I don't think CerebralTiger is aware that PC Game Pass costs less than Xbox to begin with :ROFLMAO:
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Hell yeah (y)
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    But will Necrokiller remain subscribed if/when it happens? 🤔:LOL:
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Imagine thinking all subscription services cost the same today as they did when they launched 😆
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Should be interesting to see if COD will be available day 1 on Game Pass, and will that lead to an increase in the sub's price 🤷‍♂️🤔
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    I was interested in knowing the gross profit Xbox makes (still am) 🤣
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Hilarious turn of events. While CerebralTiger was once concerned with Xbox's revenue, now he is worried about consoooooolidation 🤣
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    I don't have to agree with everything Sweeney says 🤷‍♂️:LOL:
    • Haha
    Reactions: Necrokiller
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    And I think NaNoW would be disappointed in you too 🤣
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    CerebralTiger said:
    Except that it isn't 🤷‍♂️:LOL:
    Oh wow, what a U turn. Tim Sweeney would be disappointed.
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Necrokiller said:
    Now tell us how Valve is a monopoly 🤣
    Except that it isn't 🤷‍♂️:LOL:
    • Haha
    Reactions: Necrokiller
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    CerebralTiger said:
    Nintendo created Mario, Zelda, Donkey Kong. Microsoft Gaming created....umm....Halo and Forza. Heck, they didn't even own the Gears IP up until a certain point 🤣
    If what MS is doing isn't right, the acquisition won't fall through. Simple as that 🤷‍♂️
    Link
    Necrokiller Necrokiller: Who knows? Busy with GOW NG+ for now, and Steam Deck is releasing soon. 🤷‍♂️
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger