Transworld Enterprise Services (TES) - GPON - Karachi, Lahore and Islamabad

murtaza12

Global Moderator
Global Mod
Oct 27, 2011
10,651
90
54
Guys I have decided to terminate my TES services due to these nat type 2 and stupid billing problems. I only used the service for like 8 or 9 days and they charged me for the whole month. Height of stupidity. Anyways, I got a call from ptcl today regarding GPON. I have decided to opt for 25 mbps package. They will come tomorrow for installation.
Lol they've taken a page out of Nayatels book. They also charge extra for static IP and even 150 extra for dynamic IP without CGNAT.

For me I was fortunate, since TES has advanced billing, I paid for the whole of February in advance. Used their connection for the entire month, applied for PTCL at the end and terminated TES at the end as well.

PTCL is quite decent nowadays, pings are good and stability on GPON is great in areas where it's recently deployed.
 

StrikerX

Moderator
Moderator
Apr 6, 2009
6,644
43
54
Islamabad
Lol they've taken a page out of Nayatels book. They also charge extra for static IP and even 150 extra for dynamic IP without CGNAT.

For me I was fortunate, since TES has advanced billing, I paid for the whole of February in advance. Used their connection for the entire month, applied for PTCL at the end and terminated TES at the end as well.

PTCL is quite decent nowadays, pings are good and stability on GPON is great in areas where it's recently deployed.
Got VDSL back today on my shitty line (as a backup connection), will barely touch 16mbps IMO :tv: I had forgotten how bad the pings were on VDSL, sheesh!

https://i.imgur.com/baM9yUk.png
Spoiler: show


Latency (a bit unfair comparing GPON with VDSL but deduct ~20-25ms from the VDSL ping and you'll get close to PTCL GPON results)

TW (https://i.imgur.com/AINJUEX.png)
Spoiler: show


PTCL (https://i.imgur.com/4zexrEI.png)
Spoiler: show
 

murtaza12

Global Moderator
Global Mod
Oct 27, 2011
10,651
90
54
[MENTION=11094]StrikerX[/MENTION]

Line stats are kinda... meh. Attenuation is high. How far are you from the DP / cabinet?
Also, what package are you subscribed to?

Aaaand get FAST path enabled on it I guess. It'll drop down your pings by 10 ms at least.
 

StrikerX

Moderator
Moderator
Apr 6, 2009
6,644
43
54
Islamabad
[MENTION=11094]StrikerX[/MENTION]

Line stats are kinda... meh. Attenuation is high. How far are you from the DP / cabinet?
Also, what package are you subscribed to?
Around 1-2km I think. 4mbps

Aaaand get FAST path enabled on it I guess. It'll drop down your pings by 10 ms at least.
Not too bothered about the ping since its just a backup connection. PTCL civil works for GPON is on-going, might have GPON available by Q3/start of Q4.
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
52,400
385
89
On earth...Lahore
Guys I have decided to terminate my TES services due to these nat type 2 and stupid billing problems. I only used the service for like 8 or 9 days and they charged me for the whole month. Height of stupidity. Anyways, I got a call from ptcl today regarding GPON. I have decided to opt for 25 mbps package. They will come tomorrow for installation.
should had atleast used up the whole month... you should also had written or told them why you are terminating their internet so they should know about it

- - - Updated - - -

Lol they've taken a page out of Nayatels book. They also charge extra for static IP and even 150 extra for dynamic IP without CGNAT.

For me I was fortunate, since TES has advanced billing, I paid for the whole of February in advance. Used their connection for the entire month, applied for PTCL at the end and terminated TES at the end as well.

PTCL is quite decent nowadays, pings are good and stability on GPON is great in areas where it's recently deployed.
how is ptcls GPON ? they are constatnly calling me to upgrade and not but i am not paying them a penny more for this :p my nets working fine, whats the nat type on their gpon and gaming wise ?
 

murtaza12

Global Moderator
Global Mod
Oct 27, 2011
10,651
90
54
should had atleast used up the whole month... you should also had written or told them why you are terminating their internet so they should know about it

- - - Updated - - -



how is ptcls GPON ? they are constatnly calling me to upgrade and not but i am not paying them a penny more for this [emoji14] my nets working fine, whats the nat type on their gpon and gaming wise ?
Since PTCL doesn't use CGNAT, all IPs assigned to users are public. So NAT type will be 2 by default.

Pings have been fine recently, 95-100 on Singapore and as low as 125 on EU.
 

bobgamer

Intermediate
May 5, 2012
109
0
21
If anyone's interested, TES WhatsApp group for PG members is here:


https://chat.whatsapp.com/FdcD6oZrSVA3qOHWjjBg82
this whats app group still working ?

- - - Updated - - -

Are you on TES whats app group. I took advice from there and just sent screenshot of xbox multiplayer page on windows 10 showing connectivity issues. Act dumb and say its giving this NAT type issue kindly fix it. They will then automatically give you dynamic IP fo NAT 2.
whats the link to TES whats app group
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
52,400
385
89
On earth...Lahore
Since PTCL doesn't use CGNAT, all IPs assigned to users are public. So NAT type will be 2 by default.

Pings have been fine recently, 95-100 on Singapore and as low as 125 on EU.
thats pretty good. do you need open ports for utorrent etc or they are opened by default ? like port mapping etc to be done
 

murtaza12

Global Moderator
Global Mod
Oct 27, 2011
10,651
90
54
thats pretty good. do you need open ports for utorrent etc or they are opened by default ? like port mapping etc to be done
Nope. I just have UPnP enabled on the router, and torrent clients work just fine.

I've never had to mess with any port forwarding or opening options. Everything just works as is.
 

shahanawp

Active member
Oct 1, 2012
252
0
21
Ptcl guys installed the ont at my house today. Splicing will be done on monday because according to them the outside cable from the manhole is blocked.


Sent from my WAS-LX1A using Tapatalk
 

shaheerk

Well-known member
Feb 5, 2013
2,230
58
53
Ptcl guys installed the ont at my house today. Splicing will be done on monday because according to them the outside cable from the manhole is blocked.


Sent from my WAS-LX1A using Tapatalk
1. What's the rectangular box which says GPON on it? (Top image)

2. Wrong thread. Lol.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
 

itstaha17

Active member
Aug 11, 2017
344
0
0
Lahore.
discord.gg
Nope. I just have UPnP enabled on the router, and torrent clients work just fine.

I've never had to mess with any port forwarding or opening options. Everything just works as is.
Random question, but is it okay to leave UPnP on, on my router (TP Link WR940N)? I have heard and seen online that it is a security breach and that I should not turn it on in any case whatsoever. So I just want to know if it still is a threat today?

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
 

murtaza12

Global Moderator
Global Mod
Oct 27, 2011
10,651
90
54
Random question, but is it okay to leave UPnP on, on my router (TP Link WR940N)? I have heard and seen online that it is a security breach and that I should not turn it on in any case whatsoever. So I just want to know if it still is a threat today?

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
I've read about it on a lot of forums, mixed opinions. Some are very concerned and they always keep it off, and some keep it on and don't have problems.

I've had it on for years and never had any issues.
 
General chit-chat
Help Users
we have disabled traderscore and are working on a fix. There was a bug with the plugin
  • No one is chatting at the moment.
  • NaNoW NaNoW:
    what happened?"
    Link
  • shayan14 shayan14:
    @sodum1920 what happened bro?
    Link
  • S sodium1920:
    how to report if you get scammed
    Link
  • S sodium1920:
    hello guys
    Link
  • genious genious:
    Will do man.
    Link
  • EternalBlizzard EternalBlizzard:
    genious said:
    Yeah it was good.
    You should read the manga if you haven't. The story is quite differnet but it's real good as well.
    Link
  • genious genious:
    Yeah it was good.
    Link
  • genious genious:
    EternalBlizzard said:
    Damn man, Ajin is really underrated in the anime community. Nobody knows about this shit
    Link
  • EternalBlizzard EternalBlizzard:
    Damn man, Ajin is really underrated in the anime community. Nobody knows about this shit
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Meanwhile CerebralTiger still over paying for his games
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Necrokiller after finding out the rumors regarding the $25 5-user Game Pass Family Plan are true
    • Haha
    Reactions: Major Aly
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Let me know when PS5 version gets patched in with that mode 😉🤣
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Oho, chalo koi baat nahi. 58fps percentile with RTGI is good enough for me 🤜🤣
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Necrokiller said:
    Itna hassle kon karta rahe ab. Enjoy the best version for free 👍
    Wouldn't get paid to play the "best" version, let alone play it for free 🤣
    • Haha
    Reactions: Major Aly
    Link
  • Chandoo Chandoo:
    der aaye durust aaye ;)
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Xbox peeps the last group to play a game from Microsoft. Strange times.
    Link
  • Chandoo Chandoo:
    nahi uska definitive version ka wait kar raha hu :p i can either play it now at mid/low settings on PC or wait a little bit to get a much better version for free on xbox :D
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Deathloop ki sunao, wo bhi khel ke return kar di already? :p
    Link
  • Chandoo Chandoo:
    Prey is out ! Best Predator film since the first one
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Itna hassle kon karta rahe ab. Enjoy the best version for free 👍
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger
    Link
  • Chandoo Chandoo:
    ab to khel k khatam kar ke return bhi kardia :p
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Dying Light 2 is available on dex pass now 👍
    Link
  • iampasha iampasha:
    Dead again huh
    Link
  • GloriousChicken GloriousChicken:
    Singles. smh.
    Link
  • NaNoW NaNoW:
    fun times
    Link
    NaNoW NaNoW: what happened?"