[OT] The Movies Thread III: Watch, Discuss and Have Fun! No Open Spoilers!

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
13 sins: 7/10
i've seen this movie was just watching it again on netflix, good stuff a bit of saw kinda horror mixed with a new kind of thriller sequence

news of the world: 6.5/10
starring tom hanks, an ok drama set in the 1800's a bit stretched but some parts were good

dreamkatcher: 7/10
starring radha mitchel, this one was a good thriller imo. the boy and his antics were good. plus lin shaye was in here so u know its ought to be a good horror movie haha

caged: 7/10
another good thriller. this time there wasn't much to roam about (pun intended :p ) but it was good movie.
 

UltraViolet

Ready Player One
Nov 30, 2009
403
0
21
Oasis
The Call 7/10. Another good thriller by Korea but to be very honest after credit scenes ruined the movie to some extent.

The Balkan Line 5/10. Well don't fall for the trailer its very boring stuff with some bad editing.

Tenet 8/10 . oh man another good stuff from Christopher Nolan. Well have to see lot of articles on web to get the grasp of ending.
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
The Call 7/10. Another good thriller by Korea but to be very honest after credit scenes ruined the movie to some extent.

The Balkan Line 5/10. Well don't fall for the trailer its very boring stuff with some bad editing.

Tenet 8/10 . oh man another good stuff from Christopher Nolan. Well have to see lot of articles on web to get the grasp of ending.
dont use red font, barely can see movie titles :( too dark on a dark forum skin :p
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
the night: 7/10
quite good psychological thriller here. its farsi a movie so watch with subtitles ! good for thriller fans and that whole ominous horror genre

tribhanga: 6/10
saw this on netflix, its a netflix bollywood movie, starring kajol after a long time and has her in movie mom and daughter with her, three generations of a family women

palmer: 7/10
starring justin timberlake, the movie was a good drama here, timberlake was quite good. some scenes though felt exaggerated but grounded overall movie

earwig and the witch: 7.5/10
not the best of studio ghibli but was a good watch none the less. their animation is best no doubt but this time story was Just fine
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
penguin bloom: 7/10
based on a true story here, good movie liked it.

black string: 6/10
hey frankie muniz is back well in a horror weird thriller movie. it was an ok movie. ending was... well yeah

little things: 7.5/10
wow denzel, rami malek and jared leto in a movie. though sadly this didn't live upto that expectations BUT it wasn't all bad either. quite liked it and the eerie ending was wtf too.

light sleeper: 7/10
another solid 90's movie starring willem dafoe, yeah this guy did great in this one. 90's drugs what can go wrong. :p
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
the devil all the time: 7.5/10
a rather good drama movie, shows the evils of the world while being good. good cast

saint maud: 7.5/10
wow this movie was shot from a new POV. quite liked it. kinda took me back to the exorcist show ( why did they had to cancel it :mad: )

cold night: 6/10
this one was not upto mytaste for the story and an indie movie etc its very slow and only for the likes of who like dramas bigtime and theater. acting was good but too slow

100 days to live: 5.5/10
an ok movie, thrilling fine, good guy saving life goes wrong turn :p
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
fear of rain: 6.5/10
so the movie was a bit slow and weird to understand at first but the twist was good. i actually maybe wasn't paying much attention but didn't saw that coming haha

twist: 6/10
has a good cast and all including michael caine and lena headey but just didn't deliver enough to be that entertaining imo. was ok watch

kaali khuvi: 5/10
an ok watch this one was, thrilling bollywood movie on netflix, wouldn't call it much horror

scooby doo sword and the scoob: 7/10
what can go wrong with scooby ? nothing :D was a good one. back to medieval times. shaggy is royalty ! hun
 

UltraViolet

Ready Player One
Nov 30, 2009
403
0
21
Oasis
The Captain 6/10. Korean movie based on true events. its boring to be very honest.

The Rescue 6.5/10. Another Korean stuff, this one is bit good but CGI was below par.
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
bliss: 6.5/10
wow this movie had owen wilson and salma hayek but sadly it was a confusing mess, they tried to do it outta the box or something but it got jumbled up and all. though the ending did made some sense perhaps :p not a bad watch just gotta be on your toes and watch carefully

flinch: 6/10
a hitman who lives with his mother haha, well a contract goes wrong and well he now has the witness with him in his house. a thrilling movie, ok drama

the call (korean): 7/10
this one was interesting, the whole time space thing was ok, simplified stuff here. good thriller too and the ending hmm

me you madness: 6.5/10
dunno if i can call this bad but it sure is crazy this movie haha, so many pop references and other horror/thriller movies comparisions in between esp serial killer movies, the serial killer gave quite a performance here haha. overall ending was fine.
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
breaking news in yuba county: 7/10
quite enjoyed this one a bit of dark comedy mashed in this with a drama bit etc.

paradise cove: 6/10
a bit slow and all but this nosy tenant of sorts is creepy for sure. a typical drama which turns into much more

cowboys: 6.5/10
steve zahn was quite good and the girl with him was good too. a nice litle sunday drama movie

map of tiny perfect things: 7/10
so this is a bit like palm springs but with teenagers and not as crazy as that but a romantical twist and all that.
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
silk road: 6.5/10
interesting, a young guy develops the dark web to sell drugs online and such, dea and all that invovled, i htink based on true story.

white tiger: 7.5/10
this one was rather good to watch, bollywood movie but english as the primary language here. from a different perspective this time

monster run: 6/10
saw this one netflix, its a chinese movie, cgi is very good but all in all kinda boring story felt

music: 7/10
SIA the musician has directed her first movie, the songs reminded me of someone and the choreography used etc no wonder it's directed by sia haha. cool songs and movies drama was good. this is just my view, i've seen online reviews and this movie got bashed on the portrayal of autism but all in all i saw it as a drama movie and not much.
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
willys wonderland: 7/10
quite like this one, nic cage is one silent bada** here, i dont know what the hells happening but nic cage is kicking ass

barb and star go to vista del mar: 6.5/10
this one was funny lol, kinda reminded me of austin powers and such too much that kinda vibes here

wrong turn: 5/10
reboot of the classic series, too bad this one was totally like different and didn't had that same vibe to it :(

endings beginings: 6/10
shaliene woodly choosing who to be with etc. caught between a new comer and an old friend decisions decisions :p an ok drama romance
 

sumair007

Scorpion King
May 30, 2009
1,437
3
43
30
Karachi
The Owners...................(7/10) watched in HD, starring Maisie Williams this one was an average thriller about how a group of thieves were tormented by owners of the house! OK for time pass!

Behind You...................(7/10) watched in HD, an average horror movie about how stupid girl despite warnings summons an evil entity. That girl was annoying as hell! OK for time pass as well.
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
coming 2 america: 7/10
it wasn't as raunchy as the first one but still fun, though i wanted more of eddie murphy but like all older sequels the limelight was given to young actors

ak 47 klashnikov: 6.5/10
how the infamous weapon was developed and made. good one

monster hunter: 6/10
i have no idea what was happening, haven't properly played the game so this was Ok for me. ron perlman with that weird ass blonde wig was CREEPY as hell though haha

my salinger year: 5/10
meh, a ok ok drama. not much to it, a bit slow to my taste
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
judas and the black messiah: 7.5/10
some solid performances here, golden globe winner no doubt here good stuff. based on real story

body brokers: 6/10
interesting movie. the ending was sad no doubt. it's a whole mafia out there ehh

the sinners: 5/10
the movie fell quite flat imo, wasn't engaging enough, some stuff was good but kinda boring imo so so

indoo ke jawaani: 6/10
saw this on netflix, its a indo pak kinda comedy here. it was fine.
 

sumair007

Scorpion King
May 30, 2009
1,437
3
43
30
Karachi
Tom & Jerry.........................(8/10) watched in HD, well what can I say, not just for me but even for my parents this was nostalgia all over as these two are just the most favorite characters from our past! Overall a nice movie to watch!

Raya and the Last Dragon......................(8/10) watched in HD, another nice Disney flick where a girl searches for a dragon who can be the savior of all mankind. Had a good time watching it and the animation was top notch as well.
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
mortuary collection: 6.5/10
this one was good, kinda reminded me of spike lees horror movies.

flora and ulysses: 6/10
disney movie with a superhero squirrel of sorts haha. not bad.

nomadland: 6.5/10
now the performance here was quite good but the movie itself was just ok for me.

united states vs bille holiday: 8/10
this one deserved the win for sure. great performance here. good stuff
 

junejo

Well-known member
Feb 21, 2011
1,346
3
44
Khairpur
Zack Snyder's Justice League: 9/10.
This is Snyder's vision boys. this is the movie a dc fan ever wanted. total fan service. go watch it if you haven't already.
 

manigamer

Respect Ma AuthoritA!!!
Global Mod
Jun 28, 2007
51,344
183
69
On earth...Lahore
zack snyders justice league: 10/10
ohh boy, this movie transcends what the other shitefest was mind you i didn't hated that but you can easily determine whedons fast cutbacks and rollovers from avengers to here in that one. this movie as 4 hours long was nothing and by the end it keeps you wanting more. this is SNYDERS vision and it is AWESOME. LOVED IT. felt more like a series even the whole music and such but watch as a movie or series but do watch it :D
 
General chit-chat
Help Users
we have disabled traderscore and are working on a fix. There was a bug with the plugin
  • No one is chatting at the moment.
    Shary Bhallu TC Shary Bhallu TC: Its good that the non-vr mod for HL:A is being made. Differently abled people and people who...
    • Like
    Reactions: Necrokiller