[OT] Deathloop delayed to September

CerebralTiger

Expert
Apr 12, 2007
17,179
4,104
129
Islamabad
I wonder who's 'bright' idea it was to map dodge to L3; easily the most awkward button placement for this kind of a mechanic that I've come across 🤦‍♂️
 

CerebralTiger

Expert
Apr 12, 2007
17,179
4,104
129
Islamabad
I mean, I've finished Mario 3D World. Ab kitni baar kheloon? 🤣

i guess coz moving from Left analogue so just click while moving, will get being used to i guess. can't you change it ?
Yeah, will take some getting used to. Sadly, there's no button remap option in the game. Hopefully, they add this along with a 40fps RT mode on PS5 for those with 120Hz displays.
 
Last edited:
  • Haha
Reactions: Necrokiller

Necrokiller

Senior
Apr 16, 2009
9,807
2,838
129
lol oh, but there is; in the accessibility system settings. But it's not ideal, at least not when I tried it on the PS4 a few years ago.
Says it all about how useful it is :ROFLMAO:
Do tell us how you would be able to remap the L3 from the system and still have the in game functions work in tandem. Don't see any reason why you would choose to get used to an inferior control scheme.
 
Last edited:

CerebralTiger

Expert
Apr 12, 2007
17,179
4,104
129
Islamabad
Inferior? lol switching dodge to L1 is much, much superior in my book. The only downside is that whatever was originally set to L1 gets mapped to L3, but I'll take that over having to click L3 while awkwardly moving the analog stick 🤷‍♂️

Also, why isn't Necrokiller playing this? Ab tou 'hotfix' bhi aa gya hai :LOL:
 

Necrokiller

Senior
Apr 16, 2009
9,807
2,838
129
I mean, the fact that Alex found drops shows which one was more accurate. 😂

Yikes at 2133x1152 upscaling on a 4K display.

Yikes at the next gen performance. No wonder people are wishing for a 40fps mode 😂
 
Last edited:

Necrokiller

Senior
Apr 16, 2009
9,807
2,838
129
Inferior? lol switching dodge to L1 is much, much superior in my book. The only downside is that whatever was originally set to L1 gets mapped to L3, but I'll take that over having to click L3 while awkwardly moving the analog stick 🤷‍♂️
Looks like you need a game changing controller with additional inputs and/or game changing controller API.

 

CerebralTiger

Expert
Apr 12, 2007
17,179
4,104
129
Islamabad
How would that help when the dodge and sprint logic is tied to the same button 🤣

The startup for sprint is odd to begin with. You dodge first, and then begin sprinting. Reminded me of sprinting in Sekiro (lol), which worked in the same manner 🤷‍♂️

I mean, the fact that Alex found drops shows which one was more accurate. 😂
Faulty I/O or RAM module perhaps lol. You shared a video from Returnal not too long ago with someone encountering pauses during traversal (was it ctron? :unsure:). Never experienced that in my playthrough 🤷‍♂️
 
Last edited:

Necrokiller

Senior
Apr 16, 2009
9,807
2,838
129
How would that help when the dodge and sprint logic is tied to the same button 🤣
You can bind two buttons to the same function. Sprint can stay on L3, but you do not necessarily have to press it again to dodge. Versatility rep 🤷‍♂️ 🤜

Can't figure out everything with a brief hands-on "at a friend's place" :ROFLMAO:
 
Last edited:

Necrokiller

Senior
Apr 16, 2009
9,807
2,838
129

2060 Super performance the same as PS5 in "performance mode " and performs better in RT mode as well 🤷‍♂️
 

CerebralTiger

Expert
Apr 12, 2007
17,179
4,104
129
Islamabad
Sprint can stay on L3, but you do not necessarily have to press it again to dodge.
You don't need to press twice to dodge. It's a single press that transitions the dodge to sprint provided you keep L3 held down.

Can't figure out everything without trying the game 🤣

2060 Super performance the same as PS5 in "performance mode " and performs better in RT mode as well 🤷‍♂️
2060S internally runs at a lower frame rate compared to the PS5 in performance mode (naturally, because the PS5 performs between the 2060S and 2070S in quality mode, which is roughly on-par with its expected performance), so it'll either end up dipping below 60 in late-game taxing instances where the PS5 wouldn't or drop to a lower res than that of the PS5.

Also, you accidentally forgot to mention the stutter issue that often occurs in the PC version (happened twice for Alex in 40 hours of playtime, but more so for others) when a new area is loaded and persists across the level, and restarting the app is the only way to fix it 🤷‍♂️

From the PC performance thread on your favorite forum, Reset Era:

Pargon said:
Does anyone else keep running into problems where loading a new level frequently runs like crap?
Sometimes, doing things like toggling v-sync will fix it, but other times I have to completely quit and restart the game.

Same location, before a restart:


And after a restart:


It still looks absolutely terrible even when it's working "correctly" and running at 60, though.
That's with everything set to low, except for texture resolution, and RTAO rather than CACAO Performance.
Disabling RTAO doesn't seem to make much difference to performance in most locations anyway (but does look a lot better).
Peaty Condor said:
Yes. Doesn't seem to happen 100% of the time but definitely after some of the transfers (the first time going from Updaam to the Complex, and on the first return to Updaam as well). Haven't been playing with Afterburner on but I watched my montior's FPS counter and could see the frametime spikes happening and the framerate dropping 15-25 FPS every few seconds as I was just standing there not moving, staring at walls.

I've just been quitting the game after each level to avoid it. This port is shit.
La Fawn Duh said:
Thats what i said. Every new level u start it stutters. First run is smooth. I noticed that one of my CPU Cores gets a 100% usage after this (while the rest is below 40%). I have to restart after every new level starts.
Slochy said:
Computerbase hinted at a broken VRAM allocation/usage eventually leading to every card hitting its limit sooner or later without being able to purge it, resulting in stutters and general performance drops, especially when using the Raytracing options. Fiddling with the settings while in-game and/or loading new levels only accelerates this, meaning it's best to restart the game completely after you've changed stuff in the visual options and/or played for an x amount of time. It's quite an interesting read, too bad its language barrier prevented their observation from gaining any traction in this thread. Maybe it's something Alex is going to cover as well?
Hedonism Bot said:
Yes absolutely, every new level! Doesn't matter if I've been in the same area and the same time of day before, the second level of play always gets stutter spikes at regular intervals. Have to restart to fix, and not related to any in game settings at all!
GavinUK86 said:
Yeah I have to restart after every level else I get a weird stutter that goes from 60 to 58 every 3 or 4 seconds. I tend to load into the next one then quit so it puts me right back into the level upon booting.
Wait for it...wait for it...yikes!! 🤣
 
General chit-chat
Help Users
we have disabled traderscore and are working on a fix. There was a bug with the plugin
  • Necrokiller Necrokiller:
    Who knows? Busy with GOW NG+ for now, and Steam Deck is releasing soon. 🤷‍♂️
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    But will Necrokiller wait for Dying Light 2 and Elden Ring to hit Game Pass? Or is it time to hit that preorder button 🤣
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    CerebralTiger said:
    Makes sense. The subscription is a tougher sell for a platform that has Dex Pass 🤣
    Or an easier sell for people who are used to paying for online :ROFLMAO:
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Well, now you know. Now if only graphics cards prices can settle, your decision for a Game Pass machine is easier now 🤷‍♂️ :ROFLMAO:
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Makes sense. The subscription is a tougher sell for a platform that has Dex Pass 🤣
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    CerebralTiger said:
    Isn't $15 for GPU? I thought there was a regular version of Game Pass available on Xbox as well 🤷‍♂️
    Xbox needs Ultimate for EA Play + Online play. PC doesn't 🤷‍♂️
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Introductory price implies that its time limited. $10 was always known 🤷‍♂️
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Isn't $15 for GPU? I thought there was a regular version of Game Pass available on Xbox as well 🤷‍♂️
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Meri introductory price to Alienware ne cover ki thi 🤷‍♂️
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    "Introductory" price bhi tou thi 🤣
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Meanwhile, the same value on Xbox is $15 🤷‍♂️
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    It was always $10 lol
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Costs $10 a month after the raise 🤷‍♂️:LOL:
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    I don't think CerebralTiger is aware that PC Game Pass costs less than Xbox to begin with :ROFLMAO:
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Hell yeah (y)
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    But will Necrokiller remain subscribed if/when it happens? 🤔:LOL:
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Imagine thinking all subscription services cost the same today as they did when they launched 😆
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Should be interesting to see if COD will be available day 1 on Game Pass, and will that lead to an increase in the sub's price 🤷‍♂️🤔
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    I was interested in knowing the gross profit Xbox makes (still am) 🤣
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    Hilarious turn of events. While CerebralTiger was once concerned with Xbox's revenue, now he is worried about consoooooolidation 🤣
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    I don't have to agree with everything Sweeney says 🤷‍♂️:LOL:
    • Haha
    Reactions: Necrokiller
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    And I think NaNoW would be disappointed in you too 🤣
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    CerebralTiger said:
    Except that it isn't 🤷‍♂️:LOL:
    Oh wow, what a U turn. Tim Sweeney would be disappointed.
    Link
  • CerebralTiger CerebralTiger:
    Necrokiller said:
    Now tell us how Valve is a monopoly 🤣
    Except that it isn't 🤷‍♂️:LOL:
    • Haha
    Reactions: Necrokiller
    Link
  • Necrokiller Necrokiller:
    CerebralTiger said:
    Nintendo created Mario, Zelda, Donkey Kong. Microsoft Gaming created....umm....Halo and Forza. Heck, they didn't even own the Gears IP up until a certain point 🤣
    If what MS is doing isn't right, the acquisition won't fall through. Simple as that 🤷‍♂️
    Link
    Necrokiller Necrokiller: Who knows? Busy with GOW NG+ for now, and Steam Deck is releasing soon. 🤷‍♂️
    • Haha
    Reactions: CerebralTiger